Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
AEE 203 | MEASUREMENT TECHNIQUES AND INSTRUMENTATION | 2,00 | 2,00 | 0,00 | 3,00 | 4,50 |
Dersin Dili | : | İngilizce |
---|---|---|
Dersin Seviyesi | : | Lisans |
Dersin Tipi | : | Zorunlu |
Ön Koşullar | : | Yok |
Dersin Amacı | : | • Deneysel mühendisliğin temel kavramlarını ve ölçüm tekniklerini öğretmek • Farklı temel alanlarda laboratuvar çalışmaları yapabilme becerisi kazandırmak |
Dersin İçeriği | : | Temel Kavramlar, kalibrasyon, standartlar, boyutlar ve birimler, genelleştirilmiş ölçüm sistemi, dönüştürücülerin statik ve dinamik özellikleri. Deneysel hatalar, belirsizlik analizi, deneysel verilerin istatistiksel analizi. Chauvenet kriteri, Ki-kare uyum testi, en küçük kareler yöntemi, grafiksel analiz. Gerilim, akım ve direnç ölçümü, Wheatstone köprüsü Sensörler-transdüserler, akış hızı, hız, sıcaklık ve basınç ölçümleri Akış görselleştirme ve hız ölçümleri Yer değiştirme, dönme hızı, tork, ivme, kuvvet ve gerinim ölçümleri Ölçülen verileri filtreleme, Fourier analizi. Analog ve dijital filtrelerin kullanımı. Proje deneyleri. Proje deneyleri. Konulara genel bakış. Proje deneyleri. Proje deneyleri. Gelişmiş iletişim sistemleri. |
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | : | Holman, J.P., 2001, Experimental Methods for Engineers, McGraw-Hill, ISBN:0073660558 Goldstein, R.J., Fluid Mechanics Measurements, 2nd ed., Hemisphere, 1996. Beckwith, T.E., Marangoni, R.D. and Lienhard, J.H., Mechanical Measurements, 6th ed., Prentice Hall, 2006. |
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri | : | Yüz yüze anlatım, tartışma, soru-cevap |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | : | |
Dersi Veren Öğretim Elemanları | : | Prof. Dr. Ahmet Yılmaz |
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları | : | |
Dersin Verilişi | : | Yüz yüze anlatım, tartışma, soru-cevap |
En Son Güncelleme Tarihi: | : |
Ders Kodu | Ders Adı | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Yerel Kredi | AKTS |
---|
Teorik | Uygulama | Laboratuvar | Hazırlık Bilgileri | Öğretim Metodları | |
---|---|---|---|---|---|
1.Hafta | *Temel Kavramlar, kalibrasyon, standartlar, boyutlar ve birimler, genelleştirilmiş ölçüm sistemi, dönüştürücülerin statik ve dinamik özellikleri |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
|||
2.Hafta | *Deneysel hatalar, belirsizlik analizi, deneysel verilerin istatistiksel analizi. |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
|||
3.Hafta | *Chauvenet kriteri, Ki-kare uyum testi, en küçük kareler yöntemi, grafiksel analiz. |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
|||
4.Hafta | *Gerilim, akım ve direnç ölçümü, Wheatstone köprüsü |
||||
5.Hafta | *Sensörler-transdüserler, akış hızı, hız, sıcaklık ve basınç ölçümleri |
||||
6.Hafta | *Akış görselleştirme ve hız ölçümleri |
||||
7.Hafta | *Yer değiştirme, dönme hızı, tork, ivme, kuvvet ve gerinim ölçümleri |
||||
8.Hafta | *Ölçülen verileri filtreleme, Fourier analizi, |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
|||
9.Hafta | *Analog ve dijital filtrelerin kullanımı |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
|||
10.Hafta | *Proje Deneyleri |
||||
11.Hafta | *Proje Deneyleri |
||||
12.Hafta | *Konulara genel bakış |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
|||
13.Hafta | *Proje deneyleri |
||||
14.Hafta | *Proje deneyleri |
||||
15.Hafta | *Gelişmiş iletişim sistemleri |
*Sunum/ Tartışmalı anlatım |
Aktiviteler | Sayı | Süresi(Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Vize / Midterms | 1 | 25,00 | 25,00 |
Uygulama / Pratik / Application / Practice | 15 | 3,00 | 45,00 |
Ders Sonrası Biresysel Çalışma / Individual study after lecture | 15 | 1,00 | 15,00 |
Teorik Ders Anlatım / Theoretical Lecturing | 15 | 1,00 | 15,00 |
Final / Final | 1 | 30,00 | 30,00 |
Toplam : | 130,00 | ||
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : | 4 | ||
AKTS : | 4,50 |
P.Ç. 1 | P.Ç. 2 | P.Ç. 3 | P.Ç. 4 | P.Ç. 5 | P.Ç. 6 | P.Ç. 7 | P.Ç. 8 | P.Ç. 9 | P.Ç. 10 | P.Ç. 11 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ö.Ç. 1 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 2 | 4 |
Ö.Ç. 2 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 |
Ö.Ç. 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 |
Ö.Ç. 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 2 | 5 | 2 | 2 | 3 | 5 |
Ö.Ç. 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 4 |