Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS
ST5025 TAŞIT TİTREŞİMLERİNİN MODELLENMESİ VE SİMÜLASYONU 3,00 0,00 0,00 3,00 6,00

Ders Detayı
Dersin Dili : Türkçe
Dersin Seviyesi : Doktora
Dersin Tipi : Seçmeli
Ön Koşullar : Yok
Dersin Amacı : Taşıt seyir dinamiğine etki eden yol ve teker kaynaklı kuvvetlerin modellemesi. Oluşturulan modelin zaman bölgesindeki analizinin yapılması. Süspansiyon yapısını da içeren benzetim modeli üzerinden seyir güvenliği ve konforuna etki eden parametrelerin incelenmesi.
Dersin İçeriği : Bu ders, -Taşıt titreşimlerinin esasları -Matlab-Simulink programına giriş -Matlab-Simulink ortamında örneklerle model kurma -Yol yüzey profillerinin tanıtımı
5 Taşıt teker modelleri -Taşıt süspansiyon sisteminin modellenmesi -Süspansiyon odaklı taşıt modelleri -Genel tekrar ve ara sınav -Dikey taşıt dinamiği -Boylamasına taşıt modeli -Yanal taşıt dinamiği -Standartlar çerçevesinde konfor -Aktif ve yarı-aktif süspansiyon sistemleri başlıklarını kapsamaktadır.
Dersin Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar : - Rill, Georg. Road vehicle dynamics: fundamentals and modeling. Crc Press, 2011. - Reza N. Jazar, Vehicle Dynamics Theory and Applications, Springer, 2008. - S.M. Savaresi, C. Poussot-Vassal, C. Spelta, O. Sename, L. Dugarf, "Semi-Active Suspension Control Design for Vehicles", Elsevier, 2010 - Ders notları
Planlanan Öğrenme Etkinlikleri ve Öğretme Yöntemleri : Ders notları üzerinden teorik anlatımı, bilgisayar uygulaması ve dönem projesi.
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar : Ön ve yan koşul yoktur.
Dersi Veren Öğretim Elemanları : Dr. Öğr. Üyesi Ali Suat Yıldız
Dersi Veren Öğretim Elemanı Yardımcıları : ARŞ. GÖR. UFUK DEMİRCİOĞLU
Dersin Verilişi : Yüz yüze eğitim
En Son Güncelleme Tarihi: :

  • 1 Temel titreşim sistemlerini modelleme becerisi kazanır.
  • 2 Dinamik sistemlerin simülasyonunu yapabilme becerisi kazanır.
  • 3 Taşıt dinamiğine etki eden faktörleri analiz etme becerisi kazanır.
  • 4 Farklı süspansiyon sistemlerinin konfor ve sürüş güvenliğine etkilerini değerlendirme becerisi kazanır.
  • 5 Aktif ve yarı aktif süspansiyon sitemlerinin kontrolüne giriş.

Ders Kodu Ders Adı Teorik Uygulama Laboratuvar Yerel Kredi AKTS

Teorik Uygulama Laboratuvar Hazırlık Bilgileri Öğretim Metodları
1.Hafta *Taşıt titreşimlerinin esasları
*Taşıt titreşimlerinin esasları
2.Hafta *Matlab-Simulink programına giriş
*Matlab-Simulink programına giriş
3.Hafta *Matlab-Simulink ortamında örneklerle model kurma
*Matlab-Simulink ortamında örneklerle model kurma
4.Hafta *Yol yüzey profillerinin tanıtımı
*Yol yüzey profillerinin tanıtımı
5.Hafta *Taşıt teker modelleri
*Taşıt teker modelleri
6.Hafta *Taşıt süspansiyon sisteminin modellenmesi
*Taşıt süspansiyon sisteminin modellenmesi
7.Hafta *Süspansiyon odaklı taşıt modelleri
*Süspansiyon odaklı taşıt modelleri
8.Hafta *Genel tekrar ve ara sınav
*Genel tekrar ve ara sınav
9.Hafta *Dikey taşıt dinamiği
*Dikey taşıt dinamiği
10.Hafta *Boylamasına taşıt modeli
*Boylamasına taşıt modeli
11.Hafta *Yanal taşıt dinamiği
*Yanal taşıt dinamiği
12.Hafta *Standartlar çerçevesinde konfor
*Standartlar çerçevesinde konfor
13.Hafta *Aktif ve yarı-aktif süspansiyon sistemleri
*Aktif ve yarı-aktif süspansiyon sistemleri
14.Hafta *Proje çalışması
*Genel tekrar ve final sınavı
15.Hafta *Genel tekrar ve final sınavı

  • 1 Vize : 40,000
  • 2 Final : 60,000

Aktiviteler Sayı Süresi(Saat) Toplam İş Yükü
Vize / Midterms 1 3,00 3,00
Final / Final 1 3,00 3,00
Teorik Ders Anlatım / Theoretical Lecturing 15 3,00 45,00
Ders Sonrası Biresysel Çalışma / Individual study after lecture 15 3,00 45,00
Final Sınavı Hazırlık / Preparation for final 1 20,00 20,00
Ara Sınav Hazırlık / Preparation for midterm 1 20,00 20,00
Uygulama / Pratik / Application / Practice 14 3,00 42,00
Toplam : 178,00
Toplam İş Yükü / 30 ( Saat ) : 6
AKTS : 6,00

P.Ç. 1 P.Ç. 2 P.Ç. 3 P.Ç. 4 P.Ç. 5 P.Ç. 6 P.Ç. 7 P.Ç. 8 P.Ç. 9 P.Ç. 10 P.Ç. 11
Ö.Ç. 1 5 2 4 3 2 3 3 2 2 3 0
Ö.Ç. 2 3 4 3 2 2 4 4 3 2 3 0
Ö.Ç. 3 4 4 4 2 2 4 4 3 4 3 0
Ö.Ç. 4 3 2 3 3 2 4 4 3 4 3 0
Ö.Ç. 5 3 2 3 2 3 4 3 2 3 3 0